- Dette arrangement har allerede funnet sted.
Sitt med oss på bystyremøtet!

Torsdag 18. september skal bystyret i Bodø sluttbehandle Handlingsplan for kjønns- og seksualitetsmangfold. Handlingsplanen er i ferd med å bli Nordlands første handlingsplan for skeive.
Formålet med handlingsplanen er følgende (kopiert fra handlingsplanen slik den ser ut før endelig vedtak): Handlingsplanen skal bidra til kommunens mål om likeverd og like muligheter for alle. I tråd med regjeringens handlingsplan for kjønns- og seksualitetsmangfold handler dette om å se hele mennesket med alle dets identiteter, gjennom alle livsfaser og på alle samfunnsarenaer.
FRI Nordland, Skeiv Ungdom Bodø, PolyNorge Nord-Norge og Pasientorganisasjonen for kjønnsinkongruens skrev i mai et felles høringssvar til handlingsplanen. Siden det har vi snakka med politikere om planen, og gjort vårt beste for å få våre forslag inn i planen for å gjøre den bedre.
Vi inviterer dermed alle som ønsker å følge med på prosessen, til å sitte med oss og følge med på debatten og vedtaket. Det er ikke godt å vite når saken vil bli tatt opp, men vi vet saken er relativt sent på sakslista. Dersom man ikke ønsker å sitte der hele tiden, kan man følge med på kommunetv (link lengre ned) for å se hvor langt møtet har kommet.
Møtet starter kl 9, men saksbehandlingen begynner antageligvis ikke før etter lunsj omtrent kl 12 – representant(er) fra organisasjonene vil møte da.
Dersom du ønsker å følge med digitalt, følg linken under:
https://bodo.kommunetv.no/live/426
Er du usikker på hvor du skal gå, ønsker at noen skal møte deg eller har spørsmål? Send en melding til Luca, tlf: 900 14 786.
Vi håper på å se deg der!
